Medezeggenschapsraad

Elke school kent een medezeggenschapsraad (MR). De MR bestaat uit drie ouders, uit en door de ouders gekozen en drie leerkrachten, uit en door het team gekozen. De MR bespreekt in principe alle beleidsbeslissingen binnen de school. Zij heeft op belangrijke beleidsterreinen advies- en/of instemmingsrecht. De rechten en plichten van de MR zijn wettelijk vastgelegd. Ieder jaar stelt de MR een jaarverslag op. Tijdens de vergaderingen worden notulen gemaakt. Deze zijn opvraagbaar bij de MR. Voor nadere informatie kunt u terecht bij één van de MR-leden.

Vergaderdata dit jaar zijn:
woe 29-11-2023

di 06-02-2024

di 02-04-2024

di 28-05-2024

di 02-07-2024

Vergaderingen starten om 19.00u en zijn open voor ouders en leerkrachten om bij aanwezig te zijn. Eindtijd: afhankelijk van de agenda tussen 20.30u-21.00u.

Ouderleden

Teamleden

Jojanneke Holtrust- Westerbeek

Jojanneke Holtrust- Westerbeek (voorzitter)

Dirk-Jan van Eeuwen (lid)

Afaina de Jong (lid)

Donya Carlee

Donya Carlee (lid)

Elise Heusinkveld

Elise Heusinkveld (secretaris)

Malou van Scheppingen (lid)

Gemeenschappelijke medezeggenschapsraad

Naast de medezeggenschapsraad van de school is er ook een gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). In de GMR zijn de leden van de medezeggenschapsraden (ouders en personeelsleden) van alle openbare basisscholen vertegenwoordigd. De MR spreekt zich uit over het beleid op school, de GMR spreekt zich uit over het beleid van het schoolbestuur. Het schoolbestuur moet ieder belangrijk besluit voorleggen aan de GMR. Belangrijke beslissingen kunnen niet zonder hun instemming of advies genomen worden. De GMR kan ook ongevraagd een standpunt kenbaar maken aan het bestuur. Er vindt regelmatig overleg plaats tussen de GMR en het schoolbestuur.

De rechten en plichten van de MR en GMR zijn wettelijk vastgelegd en staan in de Wet Medezeggenschap Scholen (WMS).

Contact met de medezeggenschapsraad

Heeft u nog vragen, opmerkingen of ideeën? Graag horen wij dit! Mailen kan naar mrleonardodavincischool@gmail.com of via onderstaand formulier.