Hoe organiseren en monitoren we dat?

Intern

Als basis voor onze jaarkalender en om ervoor te zorgen dat we planmatig de kwaliteit van het onderwijs en de zorg voor leerlingen van hoog niveau houden, maken we gebruik van de kwaliteitsschijf.

Extern

• De kwaliteit van ons onderwijs en onze ondersteuning wordt zowel intern als extern bewaakt.

• De externe controle momenten die de school kent zijn:

• Inhuren van externe expertise (op onderwerp, voor bijv. scholing)

• Bestuursaudit van AWBR (1 x per 4 jaar)

• Kwaliteit- of themaonderzoeken vanuit de onderwijsinspectie.

pop.png

Het coördineren van dit alles is het werk van de intern begeleider (IB’er).

Bekijk de kwaliteitsschijf door er op te klikken

Ondersteuning

Waar kun je als leerling op rekenen?

Basisondersteuning

Onder basisondersteuning verstaan we; ondersteuning op maat (Passend onderwijs) geboden door de leerkracht aan alle leerlingen in de klas. De scholen van het Samenwerkingsverband hebben samen afgesproken welke ondersteuning iedere school in elk geval moet bieden. Dat noemen we de Amsterdamse basisondersteuning. Alle scholen bieden hun leerlingen (eventueel in samenwerking met ketenpartners) ten minste preventieve en licht curatieve ondersteuning op o.a. de volgende gebieden: leervorderingen, ontwikkeling, werkhouding.

Extra ondersteuning

Als een kind ondersteuning nodig heeft die niet onder de basisondersteuning valt en waar de school niet aan tegemoet komen, kan de school extra ondersteuning (een arrangement) inzetten. Schoolbesturen bepalen zelf hoe zij het budget voor extra ondersteuning toewijzen aan de scholen die onder hen vallen.
Als school kunnen wij periodieke ondersteuning (arrangement) aanvragen bij SPO west (Steunpunt Passend Onderwijs) en het OKT (Ouder-kind-team) om ervoor te zorgen dat deze leerling bij voldoende effect hiervan het onderwijs op onze school kan blijven volgen.

Het bovenstaande staat beschreven in het ondersteuningsplan van de school. Onze leerlingenzorg is er op gericht om alle leerlingen optimaal te laten participeren aan ons onderwijs in de groep.